Admin

آموزش نرم افزار پوتی (PuTTY)

نویسنده: Admin ۲ فروردین ۱۴۰۲ 220 بازدید

سرورهای لینوکسی نرم افزارهای مختلف برای اتصال را دارند ، اما شاید به جرات معروف ترین و محبوب ترین انها نرم افزار پوتی (putty) است که هم کار کردن با ان بسیار آسان هست و هم دانلود راحت و حجم کمی دارد. این نرم افزار کاملا رایگان است و توسط فردی به نام سایمون تاتهام برنامه نویس انگلیسی نوشته شده است.

برای دانلود نرم افزار از منبع اصلی روی این لینک کلیک کنید یا کلمه putty را در گوگل سرچ کنید. پس از دانلود و نصب آن که کاملا ساده است با صفحه ای مشابه صفحه زیر روبه رو می شوید:

صفحه لاگین به سرور putty
صفحه لاگین به سرور putty

در ابتدا شاید پوتی پیچیده به نظر برسد اما کاملا برعکس فکر کرده اید! کل کاری که شما باید انجام بدهید این است که ای پی سرور را در قسمت Host Name کپی کنید. اگر پورت کاستوم دارید در قسمت Port به جای 22 قرار دهید ، اگر پورت دیفالت هست همان 22 باقی بماند. سپس Open را بزنید. کادری باز می شود که شما Accept با ان موافقت می کنید و صفحه مشکی رنگ شل را میبیند.

در اینجا باید یوزرنیم را وارد کنید که اگر مالک سرور باشید معمولا root هست. پس از وارد کردن یوزر اینتر را بزنید تا سیستم از شما درخواست password کند. در این قسمت یا باید به صورت دستی پسورد را تایپ کنید یا آن را کپی پست کنید. اما 2 نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. در نرم افزار putty شما چه تایپ کنید چه کپی کنید چیزی نشان داده نمی شود ( حتی ستاره *). مورد دوم paste کردن است که شما فقط با یک راست کلیک پست می کنید. یعنی پسورد یا دستوری که کپی کرده اید را با زدن یک راست کلیک در صفحه مشکی نرم افزار جای گذاری می کنید. پس از زدن دکمه Enter شما وارد سرور می شوید و می توانید از ان استفاده کنید:

صفحه بعد از لاگین نرم افزار پوتی
صفحه بعد از لاگین نرم افزار پوتی
کلیه حقوق مربوط به مطالب سایت متغلق به کانفیگ پلاس بوده و کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز است
Config Plus » آموزش نرم افزار پوتی (PuTTY)

کانفیگ پلاس | مرجع آموزش های کانفیگ سرور و سایت

تماس با ما درباره ما